Sunday, January 25, 2009

Hari-hari yang tak dapat dilupakan. Part 1



Hari pertama:

Masa saya kecik2 dulu, sblm darjah satu. saya ada satu kegemaran. suka kumpul pemadam. Pada satu hari, saya x cukup duit utk beli satu pemadam tu (20 posen je pun). Pastu,dgn tanpa segan silunyer,sy terus merembat pemadam tu. Ntah camner bleh kantoi ngan ayah saya. Die panggil saya kat bilik. selepas sesi soal siasat dan disabit kan kesalahan, hukuman dijatuh kan. Rotan sekali.huhu.Tapi upacara rotan ni yang mcm best. Mgkn di sebabkan kn, ini hukuman pertama yg dikenakan keatas saya sejak dilahirkan. Saya di suruh ambil wudhu, dan tunaikan solah taubat. mase tu 6 tahun kot, cm x faham.hehe. lepas tu kene rotan. adus, bkn sakit yg jadi ingatan. tapi kisah di sebalik tu. Sbb 20 posen kene rotan.haha lawak. tobat x curi dah lepas tu.

Hari Kedua:

Hari nk ambik keputusn UPSR kat bilik guru. Mase sekolah rendah dulu saya malas skit (Skrg..haha), so result tu biase je. Alhamdulillah, malas2 pun dapat 2A 2B. Ade sorg kawan saya tu. Lepas keluar bilik guru ambik result, die menangis teresak-esak. gaya dia mcm fail semua paper (tambahan) . Lepas saya pun pujuk die. sabar, saya ckp kat die. Pastu bile dh cool skit, saya tanya, ko dapat braper ni, sampai sedih sangat.Die dgn sedikit esakan jawab, Aku dapat 4A IB...

Hari ketiga:
Masa dapat result SPM. Result biase je. Tapi, time tu, klu saya boleh maintainkan feel dia,I wish it can be forever.

Hari keempat:
Dapat masuk uia(matrik). Cam bangga skit.huhu. tp skrg..hush.

Hari kelima:

Ni baru je. Dalam setahun lepas. Saya dan beberapa orang kawan (amad,didi n iffah), join aikol explorace kat Putrajaya. Kudos to them. mase time lumba tu, usah ckp la, dgn berlarinye jauh giler, kne bwat makan pelik2..n byk lagi, yang sampai skrg x bleh nk lupe.haha. Ktorg tamat kan race tu dgn tmpt ke-7 out of 10 kot. kire ok la tu. Actually, iam bit disappointed, bcoz maybe, niat nk menang.hehe.tp lepas tu ok la.
Masa nak balik tu, cam sedih je. Sbb kalah. macam tak berbaloi lepas penat2, mcm we strived for nothing. Nak dijadikan cerita, sblm bas bertolak balik, tiba-tiba PM prog (Raden JB) panggil saya turun bas. die kata, Tahniah, kok(some people called me with that), team ko dapat tempat ke-3. ini disebabkan team yang atas2 tu kene disqualify (reason, non compliance with the rule). Saya punya la suka, naik atas bas, terus jerit kat grup mate, 'kiter menang no-3'. Grup yang kene disqualify tu menyirap je. Diorg tepuk tangan dengan muka mengajuk.haha. Bia lah dorg, yg penting aku dah menang(dalam hati).
Best.Best. Best. sampai bile pun x lupe la.hihi.
Ade byk lagi hari2 saya yang susah nak lupa. best pn ade, tak best pn ade.. okkey. nati nk citer.

No comments:

Post a Comment